Capó Bosch, Jaume

Andratx, 06/11/1924
Prev. 26/06/1949
Def. 11/08/2019
Aviat hauria complit els 95 anys, ja que va néixer a Andratx dia 06.11.1924. El seu germà Joan, també prevere, li guanyava de 18 mesos. En el Seminari fou un bon estudiant i bé demostrà son amor a la nostra història religiosa presentant sis treballs sobre antics pontificats mallorquins i una poesia llatina a Jesucrist Rei. Fou ordenat prevere pel jove bisbe Hervàs dia 26.06.1949 i enviat com Vicari a la parròquia de sant Bartomeu de Sóller, on bé treballà en el camp de l'Acció Catòlica juvenil d'aquella vall. L'any 1954 deixava la vall i arribava a Palma, per tenir cura de les Germandats Obreres Cristianes i atendre el desenvolupament de l'A.C. en els llavors coneguts com Sindicats de la F.E.T. i de les J.O.N.S. Les Religioses Franciscanes del Convent de El Molinar el tingueren com son Capellà durant aquells anys. El treball en els emergents “Cursillos de Cristiandad” era dur i constant, però també el fruit era clamorós, per això treballava vora el seu germà Joan i tot l'equip que, amb el Sr. Bisbe, volia renovar la vida cristiana de Mallorca. Quan arribà el Dr. Enciso i Viana (1955) les coses començaren a canviar i Mn. Jaume rebé el nomenament (1957) de Professor de Religió del Taller-Escola Verge de Lluc. Aprofità aquells anys per treure una llicenciatura en Dret Canònic i per posar en marxa l'obra dels Cursets a la veïna illa d'Eivissa i per terres catalanes: Vic i Lleida. L'any 1961, cridat per l'arquebisbe de San Juan de Puerto Rico, deixà Mallorca i allà començà l'obra dels Cursets, que d'allà s'anaren estenent per totes les repúbliques americanes. A Puerto Rico bastí un gran Casal, que ara porta el seu nom, per facilitat la celebració dels Cursets, per on han passat mils i mils de cristians i cristianes que volien renovar la seva fe. L'any 1987 fou nomenat Vicari Judicial del Tribunal Metropolità de Puerto Rico i les Universitats del Sagrado Corazón (San Juan) i la de Ponce, el declararen Doctor Honoris Causa. Anteriorment el Papa sant Pau VI li havia donat el títol de Protonotari Apostòlic Numerari. Mai deixà assecar les seves arrels i el contacte amb Mallorca sempre fou present en la seva vida, per això, quan li arribà el moment de la jubilació canònica (2001), retornà a Mallorca, on el 30.10.2001 va tornar ser incardinat de bell nou, establint-se en la Residència de sant Pere i sant Bernat on finà dia 11.08.2019. Són moltes les publicacions que ha donat a la impremta. Unes ocasionals en l'avinentesa d'una trobada amb joves o amb parelles, altres més doctrinals per enfortir la fe i la perseverança en els qui s'acostaven a ell i li demanaven: Cursillos de Cristiandad, Cursillos de Cristiandad y Vaticano II; Carismas en la Iglesia; Sacerdote ¿Vagabundo o peregrino?; Mentalidad de Cursillos de Cristiandad, Hacia una renovación de los Cursillos; El porqué y el cómo de los Cursillos de Cristiandad; Documentación para un estudio; Cita con Dios; Natalidad; Testigos de Jehová; Apostolado seglar; A pie firme en la Iglesia; El amor no engaña; Cristianos en camino; Rastreando la Verdad; Espigando; Conceptos básicos y métodos de Cursillos de Cristiandad; Matrimonio, amor y comunicación; El amor no se opone a la vida; Yo soy Jesús (dues edicions); María la Madre; Llorad sobre vuestros hijos; Conversando...