Lloseta ha iniciat la celebració de la Setmana Santa amb el seu tradicional Viacrucis vivent, que ja és conegut arreu de Mallorca. Un any més el dissabte abans del Ram el poble es va traslladar a la Jerusalem del temps de Jesús per escenificar i meditar la Passió i mort del Senyor. Una representació que ha estat possible gràcies a la col·laboració de nombrosos veïnats, les diferents confraries, associacions i els diversos grups parroquials, entre ells els joves de l’Esplai i de l’Aventura de Jesús. En total, un centenar de persones es varen bolcar en la preparació del decorat i il·luminació de les diferents estacions i després representaren tots els personatges de la Passió: Jesús, La Verònica, el Cirineu, Maria Magdalena, Ponç Pilat, els soldats romans i el poble de Jerusalem.

Amb totes les escenes a punt, a les vuit i mitja del vespre començà la meditació del Viacrucis. Desenes de persones es concentraren davant l’església per iniciar en processó un recorregut per les quinze estacions. L’itinerari s’inicià a l’escalinata de davant l’església amb la primera estació “Jesús és condemnat a mort” i va concloure a l’interior del temple parroquial, on un senzill llençol posat damunt l’altar representava la resurrecció del Senyor. Davant cadascuna de les quinze estacions els sacerdots de la Unitat de Pastoral llegiren un breu fragment explicant el que representava l’escena i després feren una breu reflexió traslladada al temps actual i es resà una oració. Enguany es va elegir uns textos proposats per Ayuda a la Iglesia necesitada i es pregà especialment pels cristians perseguits arreu del món. En acabar el Viacrucis, ja a l’interior de l’església, tots els presents varen fer professió de fe cantant el credo.

Aquest Viacrucis es celebra a Lloseta des de fa 32 anys i només s’ha interromput en els anys de pandèmia. Fins i tot els any que ha fet mal temps i no s’ha pogut escenificar al carrer, s’ha fet la meditació a l’interior de l’església, acompanyada de fotografies de les escenes. D’aquesta manera any rere any s’ha seguit duent a terme aquesta iniciativa que va posar en el 1992 mossèn Rafel Horrach, quan era rector del poble, ja amb una clara visió de la necessitat de “l’Església en sortida” que ens demana el Papa Francesc. L’objectiu era i segueix essent una forma de pregària i una manera també d’expressar la nostra fe enmig del poble.

Agenda – Pròxims esdeveniments

29 març
30 març
Vigília Pasqual