Trias Lladó, Joan

Frévent (França), 16/10/1926
Prev. 20/12/1958
Def. 17/01/2020
No era cap nin quan entrà al Seminari, però ha exercit el ministeri sacerdotal més de 60 anys. Havia nascut a França, Frevent, dia 16.10.1926, però la família tornà ben prest a la pàtria i aquí estudià i féu els estudis sacerdotals, si bé mai va perdre el so característic de la R francesa. Avançant en els estudis, l'any 1953 entrà al Col·legi de La Sapiència mirant d'alleugerir l'economia familiar. Fou ordenat prevere pel bisbe Jesús Enciso dia 20.12.1958 i, acabat l'any de Convictori, anà com Ecònem a Son Sunyer. Com professor titular de llengua francesa dia 04.11.1961 fou nomenat Director del llavors nomenat Secretariat Diocesà d'Ensenyament i Consiliari Diocesà dels Aspirants d'Acció Catòlica i dels Grups Escoltes de Mallorca. Foren anys que també donava la assignatura de Religió al Col·legi Lluís Vives i assumia el càrrec de Director Espiritual del CIDE. L'any 1976 passa al Seminari Nou com Director del Col·legi Sant Pere, fent-se càrrec també, com Superior, del grup de seminaristes menors que allà quedaven. De 1979 a 1989 fou el Rector del Seminari Menor. Deixà aquest càrrec i anà a la Casa de l'Església per assumir els càrrecs de Secretari Diocesà de Pastoral i Vicecanceller i Vicesecretari de la Cúria Diocesana, càrrecs que regentarà fins el 21.06.1996. De 1993 a 1996 fou el Director Espiritual del Seminari Major, però la salut li començava a mancabar i trobà més adient deixar aquestes responsabilitats, anar a viure a la novella residència de sant Pere i sant Bernat i poder donar una ma a la parròquia de Sant Miquel. Dia 23.02.2007 assumia l'ofici d'Assessor Religiós del Consell Provincial de Balears de la Societat de sant Vicenç de Paül. Divendres dia 17 de Gener, en plenes festes de sant Antoni i sant Sebastià, fou visitat per la germana mort i amb ella anà a la Casa del Pare.