Moranta Perelló, Gabriel

Muro, 21/01/1935
Prev. 19/12/1959
Def. 13/12/2019
Res feia pensar que la mort de Mn. Gabriel fora tan propera i tan ràpida. El seu caràcter alegre i servicial allunyava tota sospita d'un pròxim decés. Ingressat a la clínica Rotger no hi va haver manera de controlar les coses que anaven fallant i en pocs dies ens ha deixat. Era dia 13.12.2019. Havia nascut a Muro dia 21 de Gener de 1935 i després de fer els estudis primaris al poble i veient la vida dels capellans de la vila, passà al Seminari perquè volia ser capellà. Poc a poc va anar pastant el seu caràcter, esdevenint acollidor i amatent, aptituds que bé li han ajudat en el llarg i fruitós treball pastoral que ha viscut gairebé durant 60 anys. Ordenat prevere dia 19.12.1959, acabat l'any de Convictori, fou enviat com Rector a Son Macià. Senzill amb els senzills va viure la seva fe i la va fer créixer, entre aquella gent, aferrada a la terra i que gaudia de veure un pastor, que les sabia acostar a una pietat popular, on resos i festes anaven teixint el dia a dia d'una feligresia, molt conscient del seu lloc en la vida pública. Dia 17.08.1964 rebia el nomenament per deixar la pagesia i anar a treballar a l'eixample de Palma, a la barriada de Son Coc, en la parròquia de Sant Josep Obrer. Hi restà tres anys com Vicari, ja que dia 30.06.1967 rebia el nomenament de Rector de la veïna parròquia de Corpus Christi. A més de l'activitat sagramental que tota parròquia comporta, tenia, aquella parròquia, l'escola parroquial en aquells anys de fortes transformacions escolars. Sortosament l'experiència guanyada en els col·legis de sant Josep Obrer i els consells dels preveres veïns, bé li ajudaren a veure les passes que calia donar, perquè el caire pedagògic d'aquell centre parroquial no s'estroncàs i pogués seguir donant el fruit necessari. L'any 1975 passava a la veïna parròquia del Sagrat Cor de Jesús (Hostalets). Serà l'etapa més llarga i més fruitosa del seu ministeri pastoral. Han estat 35 anys de viure la fe amb una gent que, malgrat participàs del tarannà urbà, tenia clara i forta consciència de barriada, gestada per anys de lluita que sempre trobà en l'Església la força i l'aixopluc per tirar endavant. El temple, les instal·lacions pastorals... tot serà adaptat, sota el guiatge del Rector, per anar donant resposta adient a les necessitats de la feligresia. La col·laboració amb les Religioses Agustines i llur col·legi de forta presència en la barriada sempre fou cordial i fruitosa, com també la presència espiritual que li era demanada al Col·legi Mare Alberta.