La Diòcesi de Mallorca

La Diòcesi de Mallorca forma part de la província de Balears.

Està formada per les illes de Mallorca i Cabrera i al voltant de 80 illots adjacents, aquests darrers inhabitats. El perímetre és de 665 km; des de l’illa a la Península, pel punt més proper, Cap de Tortosa, la distància és de 90 milles. L’extensió aproximada de Mallorca és de 3.640 quilòmetres quadrats, amb una població de 730.768.

El tret principal de la geografia de Mallorca és la situació de les seves cadenes de muntanyes, que amb les roques més resistents han establert la individualització dels quatre grans promontoris, que formen els angles de l’illa: els d’Andratx i d’Alcúdia-Pollença, en les extremitats de la serra principal, el puig més elevat del qual fa 1.445 m; l’illa de Cabrera, cap de les Salines i massís d’Artà, al SO i al NE de la Serra de Llevant. D’elles depèn el règim hidrològic, la repartició dels cultius i, conseqüentment, la de la població.

La Diocesi té 11 arxiprestats, 155 parròquies. Sacerdots diocesans residents a la Diòcesi: 267. Missioners a Perú o Burundi i residents fora Mallorca, 21. Comunitats de religiosos, 32. Comunitats de monges contemplatives, 12. Comunitats de religioses, 139.

Mallorca és sufragània de la Metropolitana de València.