Arrom i Coll, Sebastià
  Santa Eugènia, 03-09-1925
  Prev. 26-06-1949
  Def. 13-04-2017
  En els nostres dies són pocs els capellans que hagin dedicat tot el temps del seu ministeri pastoral al servei d'una parròquia, però així ho féu Mn. Sebastià Arrom. Nascut en la vila de Santa Eugènia dia 03.09.1925 va fer els estudis primaris a l'escola del poble i ajudat del prevere pobler Mn. Mateu Coll i Rubí, bon amant de la música i primer Rector de la parròquia creada l'any 1913, fins a sa mort, el 1949. L'any 1936 l'escolanet, fill de madò Torres, entrà al Seminari i fetes les pertinents oposicions guanyà una Beca al Col·legi de La Sapiència i hi entrà el 1944. Mostrà la seva vena investigadora participant en el certamen presentant la monografia històrica de l'església de Santa Eugènia (1944), un mapa d'aquella demarcació parroquial (1946) i un estudi teològic sobre l'Assumpció (1948). Ordenat prevere dia 26.06.1949, el mes següent fou nomenat vicari de la parròquia de la Mare de Déu de la Soledat, parròquia veïna a la dels Hostalets i de la Santíssima Trinitat, regentada per l'antic Rector Mn. Jeroni Petro i Muntaner, qui la dirigia des del 1913 i aleshores els anys ja li eren força feixucs i era ben necessària i ben preuada la presència d'un vicari jove. Eren anys que les finques rústiques de Son Canals, Son Coc, S'Hort des Ca, Son Gotleu i Son Ferriol s'anaven dividint i rebent gran quantitat de gent, que, deixant els pobles, s'anaven acostant a Ciutat. El nou equip de preveres, que amb el jove Bisbe Joan Hervàs i Benet (1948-1955) dirigien l'Església de Mallorca, programaren una gran missió per a Palma, que es féu de dia 01 a 11 de Novembre de 1951. S'establí un centre missional a Son Coc, llogant un magatzem de pedaços i enviant-hi dos missioners i el vicari jove de la Soledat. Li posaren el nom del Patriarca Sant Josep. Així començà la moguda que ha omplert tota la vida de Mn. Arrom i que ell mai deixà d'alimentar. Acabada la Missió els veïns de Son Coc demanaren al Sr. Bisbe, que havia visitat el Centre Missioner, un lloc on poder anar a Missa els diumenges. Es decidí que la cotxeria llogada aixoplugàs cada diumenge una Missa i dia 18.11.1951 Mn. Sebastià començà a celebrar-la, arrelant en la barriada com els altres vilatans que anaven arribant a Ciutat, tenint cura, el novell capellà, de donar resposta a les necessitats humanes i espirituals que hi havia en aquella barriada perifèrica de Palma. D'aquesta manera nasqueren: Temple parroquial, obra de l'arquitecte Josep Ferragut, beneït el 01.05.1960 Rectoria i tres vicaries 1954 Escola parroquial per a nins 1955 Guarderies infantils 1957 Club Juvenil Uadis 1957 L'Escola Parroquial es converteix en Escola Graduada 1958 S'institueix la Fraternal Ajuda Cristiana (FAC) 1958 Cinema per a nins i joves 1959 Acadèmia per estudiar Batxillerat 1961 Moviment Escolta 1962 Filial Masculina Nº 1 de l'Institut 1963-1968 Aixopluga la naixent Fraternitat Missionera Verbum Dei. 1963 Escola Graduada de Nines 1964 Filial Femenina Nº 1 de l'Institut 1964 Compra dels terrenys a l'Hort de Ses Sorts. Zona esportiva i Filial Masculina. El 1967 ja funcionava. 1966 Batxillerat Superior Masculí (nocturn). Les Filials sols eren pel Batxillerat elemental. 1972Escola de Formació Professional 1976 Poliesportiu cobert Tota aquesta infraestructura docent ha anat adaptant-se als diferents canvis i lleis educatives que els diferents Governs de l'Estat Espanyol han anat posant en pràctica. S'han pogut adaptar gràcies a la fermesa de caràcter de Mn. Arrom, a la coneixença que adquirí visitant centres educatius del Centre d'Europa i dels USA i als nombrosos ajudants que ha tingut a son costat. Però Mn. Sebastià no sols ha estat un “Promotor educatiu”, ha estat un home d'Església que sempre mirà que la parròquia també fos capdavantera en obra litúrgica, cant, catequesi, joventut, en obra social, per això el moviment FAC, el Grup de Càritas, Grup de Matrimonis, Scouts, Esplai, atenció als immigrants... Si promogué l'educació era perquè volia la millor escola pels obrers, pels més pobres de la barriada. L'any 1971 fou nomenat Arxiprest de Sant Josep i Jutge prosinodal. Aquesta dècada tingué seriosos problemes de salut i li fou donat un Regent; sortosament la salut fou recuperada i seguí endavant en els treballs pastorals i educatius. Dia 01.07.1997, a punt de complir els 72 anys, fou nomenat Canonge i el 1999 Vicepresident del Capítol posant el seu coratge i energia en convertir els diferents habitatges que tenia l'Hospital de Sant Pere i Sant Bernat en fer la Residència sacerdotal que ara tenim. Com Canonge Fabriquer tingué cura de la rehabilitació de la façana de la Seu. El seu amor a la música i a la litúrgia el mogué a crear els “Vermells de la Seu”, aprofitant la gran força humana que hi havia en els Col·legis Sant Josep Obrer. L'any 1999 donà a la impremta “L'església de Santa Eugènia 1583-1913” ampliant els treballs de certamen de 1944 i 1946, i l'any 2004, ja jubilat, “Sant Josep Obrer” (1951-1997)” recopilant la feina feta en la parròquia i en els Col·legis. Complits els 75 anys es jubilà i retornà a la casa pairal de la família, a Santa Eugènia, on tira tira s'anà apagant aquella vitalitat que l'havia acompanyat tota la vida, tenint vertadera dificultat per a comunicar-se. Allà morí dia 13.04.2017 L'any 1993 fou nomenat Membre del Consell Consultiu del Rector de la UIB 1993 Premi Popular de la Ràdio Popular de Mallorca 1995 Premi Miquel Porcel Riera donat per la Conselleria de Cultura, Educació i Esports del Govern Balear 2003 Premi Ramon Llull d'Iniciativa Cívica del Govern de les Illes Balears 2003 la seva vida el declarà Fill Il·lustre de Santa Eugènia.