Picornell i Picornell, Antoni
  Banyalbufar, 21-05-1933
  Prev. 19-06-1966
  Def. 02-02-2015
  Neix a Banyalbufar el 21 de maig de 1933. És el cinquè de 10 germans, sis nins i quatre nines. Entorn als 10 anys, com feren la resta de germans, es va incorporar al treball dels seus pares, Antoni i Margalida, que es dedicaven a conrar les finques pròpies, bàsicament per al cultiu de tomàtigues de ramellet, molt conegudes i apreciades arreu per l’excel·lència de la seva qualitat i durada. De l’exportació i venda de les tomàtigues, enfilades en ramells de penjar o guardades en pots de conserva, en podia viure tota la nombrosa família. L’endemà de la festa dels reis de 1954, als 21 anys, va entrar en el Seminari Diocesà de Mallorca i compartí amb els condeixebles d’ingrés més primerenc els anys d’estudi i formació, encara que amb les singularitats pròpies dels joves que iniciaren d’adults els estudis eclesiàstics seguint la crida d’una “vocació tardana”. És ordenat de prevere, junt amb els seus condeixebles, el 19 de juny de 1966 i poc després, el 15 de setembre d’aquell mateix any, és destinat a la parròquia d’Andratx on hi exerceix de vicari cooperador durant 3 anys. El 1969 es fa càrrec de la parròquia del Port d’Andratx en qualitat de “vicari in capite” i la regenta al llarg de 13 anys. El 29 de novembre de 1982 és nomenat rector de la parròquia de la Immaculada Concepció de la barriada de Sant Magí de Palma, on hi exerceix aquest càrrec per espai de 21 anys, el període de servei ministerial de més llarga durada. Mentre regenta el rectorat d’aquesta parròquia, el 15 de novembre de 1993, és nomenat arxipreste de l’arxiprestat de Sant Sebastià per un període de cinc anys. L’any 2003 accepta la que esdevindrà la darrera destinació de la seva perllongada tasca ministerial, la parròquia de Portals Nous, que regenta durant 5 anys amb la complaença i palès reconeixement de la comunitat parroquial. El 21 de setembre de 2008, en la concelebració eucarística de comiat del rector Picornell, així ho expressà un representant de la comunitat de Portals Nous en un fragment de l’ escrit d’agraït reconeixement que llegí públicament amb motiu d’aquella cordial avinentesa. Diu així: “Son caràcter humil, bondadós, acollidor i el seu gran sentit de l’humor han propiciat la creació d’un autèntic sentit de pertinença parroquial i un acostament a la seva persona de tots aquells que l’han necessitat. En l’exercici de la predicació, sempre ha fet present la imatge d’un Déu Amor que ell mateix ha sabut captar en la finor d’una simfonia, en la bellesa d’un paisatge, en els lligams de l’amistat i en les relacions humanes. A més a més del curós servei pastoral de les diferents parròquies on fou destinat, Antoni Picornell va ser un dels col·laboradors més actius del professor Llorenç Tous en l’organització i gestió de les trobades bíbliques que en aquell moment assoliren un gran ressò i una extraordinària acceptació. Els temes bíblics començaren a difondre’s per ràdio i Banyalbufar, per iniciativa i de la mà d’Antoni Picornell, va ser el primer lloc on s’implantaren les reunions i les assemblees bíbliques. Després, el projecte es va difondre arreu de Mallorca, amb la bona acollida de molts de convents de monges i de moltes parròquies de pobles. A partir del mes d’octubre de 2008 va gaudir de les dolces complaences d’un merescut temps de jubilació. En el seu refugi casolà de Marratxinet, envoltat d’un ample espai de terra fecunda es dedicà altra vegada a conrar la saviesa pagesa que va aprendre dels seus pares quan era infant i jovencell abans d’entrar en el Seminari. Mentre es recuperava favorablement d’una greu intervenció a què es va sotmetre el mes de novembre de l’any passat, l’horabaixa de dia 2 d’aquest mes de febrer de 2015, sobtadament va morir per ser portat dolçament a les mans de Déu Pare. BOBM 2015, 119-121.