Bover i Amengual, Llorenç
  Biniali, 03-11-1938
  Prev. 21-06-1964
  Def. 26-10-2018
  Li mancaven pocs dies per complir els 80 anys, però el seu cor ja no va poder aguantar més i un mal constipat li provocà una angina de pit i el matí del 26.10.2018 el trobaren mort al llit. Havia nascut a Biniali, aquest prevere de la nostra Església, dia 03.11.1938. Fetes les primeres lletres al poble, passà al Seminari Col·legi de la Missió (1951-56) amb els PP. Paüls, passant al Seminari Diocesà (1956-64) on hi estudià Filosofia i Teologia. Les llengües clàssiques i la música foren les ninetes dels seus ulls, demostrant-ho en els certàmens que presentava, en el primcernut cant del Gregorià que exigia i en la direcció de l'Schola Cantorum, tot ajudant a Mn. Bernat Julià. Dia 21.06.1964 rebia l'ordenació sacerdotal i arribà a la ciutat d'Inca perquè havia estat nomenat Vicari de la parròquia de Santa Maria la Major. La participació musical dels fidels a la Missa i l'atenció al grup de matrimonis de la parròquia foren,principalment, les tasques que atengué durant la curta estada que tingué en aquella parròquia. Quan Mn. Pere Amorós i Bestard (1908-2007) deixava les classes de Llengua Grega del Seminari, per atendre la parròquia de Sant Alonso Rodríguez (Palma 1966), Mn. Bover deixava Inca per regentar aquella Càtedra i col·laborar pastoralment en la veïna parròquia Jesucrist Rei del Viver. Aquest retorn al Seminari li va fer veure la necessitat que tenia de preparar-se millor intel·lectualment, per això l'any 1970 deixà l'illa i passà a Alemanya per seguir estudiant. Filosofia, Teologia i Música foren les seves curolles. Seguí cursos de Teologia amb Karl Rahner (Múnic i Münster) i Joseph Ratzinger (Ratisbona) i de Filosofia a la facultat Sankt Georgien (Frankfurt) dels jesuïtes (1971-72). La ciutat de Múnic fou el lloc més habitual de la seva residència, si bé seguí un curs musical a Milà i un altre a Viena. La parròquia de Sant Pere de Múnic (1987-90) i el Convent dels PP. Franciscans foren, durant anys, el lloc de les seves celebracions. Amb els anys conrà una bona amistat amb Mons. Ludwig Modl, Rector del Seminari d'Eichstätt i posteriorment del Seminari Internacional Georgianum de Múnic, Professor de Teologia Pastoral en la Universitat de Múnic, a qui elegí com son Director espiritual i amb qui tenia freqüents i constants contactes. Dedicà tota la seva vida a l'estudi i a la lectura, especialment dels místics castellans, Santa Teresa i Sant Joan de la Creu, però també va compondre música i escriví poesia. El Dr. Modl és qui ens ha assabentat de moltes coses d'aquest prevere mallorquí per terres germàniques. Dia 27 la comunitat parroquial de Greding, en la qual vivia darrerament, (diòcesi d'Eischstätt Alemanya) tingué el funeral per aquest prevere mallorquí i ara ses despulles han estat portades a Mallorca per reposar definitivament en la seva terra i poder gaudir de l'harmonia del nostre cel per a sempre.